dct_hybrid

KAS YRA PAVARŲ DĖŽĖ SU DVIGUBA SANKABA?

„Hyundai“ pavarų dėžė su dviguba sankaba (DCT) apjungia mechaninės pavarų dėžės efektyvumą su automatinės pavarų dėžės naudojimo patogumu. Lyginant su tradicine automatine pavarų dėže, DCT gerina automobilio dinamiką, sumažina CO₂ išlakas ir taip pat taupo degalus.

Įsivaizduok, kad DCT – tai automatiškai persijungianti mechaninė pavarų dėžė.

Vairuojant automobilį su dvigubos sankabos pavarų dėžė atrodo, lyg važiuotum automobiliu su automatine pavarų dėže. Dviguba sankaba įsijungia ir išsijungia automatiškai kas kart perjungiant pavarą. Kitaip tariant, jei pradedi važiuoti pirmą pavara, tai antroji pavara jau yra įjungta, bet dar nedirba. Vairuojant automobilį jaučiasi sklandus pavarų persijungimas.

 

dct_lt

 

Pirmą kartą vairuojant automobilį su dviguba sankaba atrodys, kad automobilio pavarų dėžė automatinė, kadangi pavaros persijungia automatiškai. Skirtumą pastebėsi pajudėdamas iš vietos ir automobilių spūstyse.

Dviguba sausa sankaba pavaras perduoda sankabos diskų trinties jėga; dėl to pavarų dėžė gali įkaisti. Dažniausios priežastys:

  1. Ilgai stovint įkalnėje (pavara įjungta, stabdžių pedalas atleistas);
  2. Dažnai staigiai įsibėgėjant (ypač esant intensyviam eismui);
  3. Ilgai važiuojant mažesniu nei 10 km/val. greičiu dėl eismo spūsčių;

Problemų galima būtų išvengti, išlaikant pakankamą atstumą iki priekyje esančio automobilio, o sustojus visuomet laikyti nuspaustą stabdžių pedalą, kai automobilis stovi vietoje (arba naudoti „Auto Hold“ funkciją, kuri neleidžia pajudėti sustojusiam automobiliui).

Bandymuose nustatyta, kad automobiliai su dvigubos sankabos pavarų dėže naudoja mažiau degalų nei automobiliai su automatine pavarų dėže.

Šiuose „Hyundai“ modeliuose yra pavarų dėžė su dviguba sankaba: „KONA“, „i20 Hatchback“, „i20 Active Cross“, „i30“, „i40“, „Tucson“, „IONIQ Hybrid“ ir „IONIQ Plug-In“.