„Hyundai“ siūlo platų hibridinių automobilių asortimentą

Ką reiškia „hibridas“?

Hibrido sąvoka iš pradžių buvo vartojama biologijos srityje ir reiškė dviejų rūšių kryžminimąsi. Transporto priemonių atveju hibridas yra automobilis su dviem skirtingais energijos šaltiniais. „Hyundai“ atveju tai reiškia, kad tas pats automobilis turi ir elektrinį, ir vidaus degimo variklį (benzininį arba dyzelinį). „Hyundai“ siūlo platų hibridinių automobilių asortimentą, kad patenkintų savo klientų poreikius ir reikalavimus.


Lengvieji hibridai ir mikrohibridai

Be „Start-Stop“ sistemos, lengvasis hibridinis automobilis turi generatorių-starterį, kuris palaiko judėjimą kelyje ir taip sumažina degalų sąnaudas. „Hyundai Tucson“ turi 48 V lengvąją hibridinę sistemą. Su 1,6 litro dyzeliniu varikliu automobilis išvysto 136 AG, o su 2,0 litrų dyzeliniu varikliu – 185 AG.

Apie hibridinę technologiją kartais kalbama net tada, kai automobilyje yra „Start-Stop“ sistema ir mažas elektrinis variklis, padedantis pajudėti iš vietos. Praktiškai tokiame lengvajame hibridiniame automobilyje vidaus degimo variklis, pavyzdžiui, išsijungia prie šviesoforo ir vėl pasileidžia, kai vairuotojas pakelia koją nuo stabdžių pedalo arba nuspaudžia sankabos pedalą. Visi dabartiniai „Hyundai“ modeliai jau turi šią sistemą.


Hibridiniai automobiliai

Hibridiniai automobiliai skiriasi savo išvaizda, tačiau jie visi turi du energijos šaltinius: vidaus degimo variklį (dažniausiai benzininį) ir elektrinį variklį. Elektrinis variklis gauna sukaupiamą kinetinę energiją. Pavyzdžiui, važiuojant į pakalnę arba stabdant automobilio greitį galima sulėtinti generatoriumi. Jis paverčia besisukančių ratų energiją į elektrą, kuri kaupiama akumuliatoriuje. Automobilis važiuodamas naudoja sukauptą elektros energiją, tačiau jos užtenka tik labai mažiems atstumams nuvažiuoti. Akumuliatoriaus negalima įkrauti iš išorinio maitinimo šaltinio. Šie automobiliai taip pat vadinami visiškais hibridais ir savaiminio krovimo hibridais. Praktiškai toks automobilis naudojamas taip pat, kaip automobilis su vidaus degimo varikliu. „Hyundai“ hibridiniuose modeliuose yra 105 AG benzininis variklis ir 43,5 AG (32 kW) elektrinis „IONIQ Hybrid“ arba „KONA Hybrid“ variklis.


Įkraunamasis kištukinis hibridas

Pats pavadinimas sako, kad tokį hibridą galima įkrauti įkišant kištuką į elektros lizdą. Įkraunamieji hibridiniai automobiliai taip pat vadinami kištukiniais hibridais arba plug-in hibridais. Akumuliatorius kaupia energiją ne tik važiuojant, jį taip pat galima įkrauti iš standartinio lizdo arba iš elektromobiliams skirto įkroviklio. „Hyundai IONIQ Plug-in“ turi ne tik 61 AG (44,5 kW) elektrinį variklį, bet ir 105 AG (44,5 kW) benzininį vidaus degimo variklį. Ličio jonų polimero akumuliatoriaus paprastai pakanka, kad automobilis galėtų nuvažiuoti varomas vien elektra maždaug 52 kilometrus, atsižvelgiant į sąlygas – miesto sąlygomis daugiau. Kai nuvažiuosite visą numatytąjį atstumą automobiliu, varomu vien elektriniu varikliu, įjungę benzininį variklį galite toliau važiuoti hibridiniu režimu ir įkrauti automobilio akumuliatorių tada, kai pasieksite artimiausią įkrovimo įrenginį. Jei jūsų kasdienės kelionės yra trumpos ir patogu bet kada įkrauti akumuliatorių, galite ilgesnį laiką važiuoti automobiliu, varomu tik elektra.

 

 

Akumuliatorius kaupia elektrą važiuojant, kaip aprašyta pirmiau. Jei jums reikia važiuoti automobiliu, varomu elektra, tik kelionės pabaigoje, galite pradėti nuo hibridinio režimo. Tokiu atveju automobilis pirmiausia naudoja vidaus degimo variklį ir, šiam veikiant, įkrauna akumuliatorių.

Jei tai maršruto dalis, kurią vairuotojas nori važiuoti veikiant elektriniam varikliui (pvz., mieste), važiavimo režimu pasirenkamas elektrinio variklio režimas. Tai reiškia, kad vairuotojas gali pasirinkti, ar vairuoti naudojant vidaus degimo variklį, ar naudojant elektrą, tačiau automobilis, pagal nutylėjimą, pasirenka pats. Praktiškai įkraunamojo hibridinio automobilio vairavimas nesiskiria nuo automobilio su įprastu vidaus degimo varikliu vairavimo.


Kuo geresnis ar naudingesnis elektrinis variklis palyginti su vidaus degimo varikliu?

Važiuoti elektra varomu automobiliu yra pigiau nei naudoti tik tradicinius degalus. Elektrinis variklis palaiko vidaus degimo variklį, pvz., pajudant iš vietos ir pagreitėjant, taip pat, lenkiant kitus automobilius.

Elektros pranašumas taip pat yra tas, kad ją naudojant kaip automobilio energijos šaltinį, automobilis neišmeta CO2. Kai kuriuose dideliuose miestuose automobilių su vidaus degimo varikliais judėjimas miesto centre ribojamas: Lietuvoje apribojimai dar netaikomi


Jus dar gali sudominti

„Hyundai“ elektromobiliai

Dažniausiai užduodami klausimai apie hibridinius ir elektrinius automobilius