Hyundai Motorsport Gm.

2012 m. gruodžio 19 d. įsteigta „Hyundai Motorsport GmbH“ (HMSG) prižiūri pasaulinę „Hyundai“ automobilių sporto veiklą ir pirmiausia rūpinasi savo Pasaulio ralio čempionato programa. Alcenau, Vokietijoje, įsikūrusi įmonė sugrąžino „Hyundai“ į Pasaulio ralio čempionatą – tam ji subūrė įgudusių darbuotojų komandą, nuolat plėtojančią Pasaulio ralio čempionato specifikaciją „i20“.
 

 

N – veikti veržliai

„N“ sukurtas taip, kad tiktų važiuoti ir keliais, ir lenktynių trasomis, jame suvienyta didžiulė „Hyundai Motor“ sportinių automobilių bei labai efektyvių kelių automobilių gamybos patirtis.

 


i20 N

Įkvėptas lenktynių čempiono „i20 Coupe WRC“, naujasis „i20 N“ įneš sportinės aistros į jūsų gyvenimą nustebindamas našumu, nuo kurio ima tankiau plakti širdis.

Įspūdingas našumas, 1,6 litro turbininis GDi variklis ir neįtikėtina 204 AG galia – naujasis „i20 N“ nė kiek neatsilieka nuo lenktyninio automobilio, pagal kurio pavyzdį buvo sukurtas. Jis puikuojasi 18 col. lengvojo lydinio ratlankiais ir itin didelio našumo „Pirelli P Zero“ padangomis bei WRC stiliaus stogo aptaku.

Nuo 0 iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 6,7 sekundės ir gali pasiekti maksimalų 230 km/h greitį.

Jo važiuoklė sutvirtinta siekiant pagerinti valdymą įvairiomis oro sąlygomis. Naujojo „i20 N“ pakaba pasižymi tvirtesniais priekiniais skliautais ir krumpliais bei patobulinta naujomis spyruoklėmis ir amortizatoriais, kurie užtikrina komfortą važiuojant sportiniu stiliumi.

Dinaminės savybės apima mechaninį riboto slydimo diferencialą (m-LSD), „N Grin Control System“ su keturiais vairavimo režimais, pajudėjimo valdymą, žemesnės pavaros įjungimą suderinant sūkius ir pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistemą.

Susipažinkite su modeliais


i30 N

Vos išleidę apdovanojimais įvertintą „i30 N“, vėl kibome į darbą, kad sėkmingasis modelis taptų dar geresniu. Remdamiesi pamokomis, išmoktomis kuriant „i30 N TCR“ lenktyninį paketą, ir skatinami palaikymo, kurio sulaukėme iš „Hyundai“ entuziastų bendruomenės, „i30 N“ našumą patobulinome šiais svarbiausiais aspektais: šlapiojo tipo 8 laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėže (N DCT) su perjungimo mentelėmis, didesne galia ir sukimo momentu, kuriuo pasižymi „Performance“ paketas, ir lengvasvoriais kaltiniais lengvojo lydinio ratlankiais.

„i30 N“ komplektuojamas su 2,0 l T-GDI benzininiu varikliu, kuris išvysto 280 AG. Didžiausias sukimo momentas – 392 Nm. Didžiausias greitis siekia 250 km/h.

Mažesnis svoris dėl naujų sportinio stiliaus „N Light“ sėdynių ir 19 col. kaltinio lengvojo lydinio ratlankių užtikrina didesnį našumą ir manevringumą vairuojant.

Susipažinkite su modeliais


i30 Fastback N

Nuožulnaus silueto „i30 Fastback N“ su gracingai besileidžiančia stogo linija yra tikras elegancijos įsikūnijimas. Iš savo brolio hečbeko perėmęs naujus priekinius LED žibintus ir radiatoriaus groteles bei visas našumo savybes ir išmaniosios technologijos naujoves, šis modelis iki paskutinės detalės apgalvotas taip, kad suteiktų maksimalų malonumą kelyje. Lenktyniniam automobiliu būdingą dinamiką ir nežabotą galią atsveria komforto savybės, kurios „i30 Fastback N“ paverčia tobulu sportiniu automobiliu kasdienai. Nepriekaištingų proporcijų ir užtikrintos išvaizdos – šis stilingas 5 durų kupė yra tikras adrenalino užtaisas su elegancijos atspalviu.

„i30 Fastback N“ komplektuojamas su 2,0 l T-GDI benzininiu varikliu, kuris išvysto 280 AG. Didžiausias sukimo momentas – 392 Nm. Didžiausias greitis siekia 250 km/h.

Mažesnis svoris dėl naujų sportinio stiliaus „N Light“ sėdynių ir 19 col. kaltinio lengvojo lydinio ratlankių užtikrina didesnį našumą ir manevringumą vairuojant.

Susipažinkite su modeliais


KONA N

Pirmą kartą „Hyundai N“ komanda ir „Hyundai“ dizaino centras suvienijo jėgas, kad sukurtų SUV kėbulą, kuris įkūnija nepriekaištingą galios ir vairavimo malonumo dermę. Modernus KONA N dizainas pasižymi neseniai išleisto naujausio KONA savybėmis, kurias papildo N modeliams būdingas veržlumas ir dinamika.

Jo 4 cilindrų vienaeilis turbininis DOCH variklis su tiesioginio degalų įpurškimo technologija išvysto iki 280 AG, o maksimalus sukimo momentas – 392 Nm. Šis modelis komplektuojamas su 8 laipsnių dvigubos sankabos automatine transmisija.

Dinaminės savybės: elektroniniu būdu valdoma pakaba ir stabilumo kontrolės sistema, elektroninis riboto slydimo diferencialas (e-LSD), sportiniai stabdžiai, „N Power Sense Axle“ technologija, „N Grin Control System“ su penkiais galimais vairavimo režimais, vairas su elektriniu stiprintuvu (MDPS), pavarų perjungimo mentelė.

Sukibimo kontrolės sistema leidžia pasirinkti važiavimo režimą pagal kelio sąlygas (sniegas, gilus sniegas, purvas, smėlis).

Susipažinkite su modeliais

Automobilis

Hyundai i20 N VS Hyundai i20 N WRC Rally1 Hybrid

„i20 N Rally1 Hybrid“ sukurtas serijinės gamybos „i20 N“ modelio pagrindu. WRC versija liudija apie vis stiprėjantį ryšį tarp automobilių sporto ir „Hyundai“ serijinių automobilių gamybos technologijų – komanda 2023 m. užsibrėžusi iškovoti dar daugiau pergalių ir čempionų titulų.

 

Hyundai i20 N

Variklio tipas: 1,6 T-GDI
Variklio galia: 204 AG
Sukimo momentas: 304 Nm
Transmisija: 6 laipsnių mechaninė
Pavara: priekinių varomųjų ratų
0–100 km/h: 6,2 sek

Hyundai i20 N WRC Rally1 Hybrid

Variklio tipas: „Hyundai Motorsport“ variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu
Hibridinės sistemos galia: 380 AG + 134 AG
Sukimo momentas: ~450 Nm
Transmisija: 5 laipsnių mechaninė
Pavara: keturių varomųjų ratų
0–100 km/h: < 4 sek


 

2023 m. techninis reglamentas

Variklis
2022 metais Pasaulio ralio čempionate pirmą kartą dalyvavo automobiliai su hibridiniais varikliais. Tą matysime ir 2023 metais. Pagal „Rally1“ taisykles automobiliuose bus montuojami 100 kW „Plug-in“ tipo hibridiniai maitinimo blokai, kurie kartu su 1,6 litro vidaus degimo varikliais išvystys daugiau kaip 500 arklio galių. Skirtingai nei kituose automobilių sporto čempionatuose, kuriuose naudojami hibridiniai varikliai, WRC čempionate vairuotojai elektros energiją naudoja per automatinę sistemą, kurią konfigūruoja iš anksto užprogramuoti variklio žemėlapiai.

Saugumas
Pasaulio ralio taisyklėse įtrauktos didesnės saugos priemonės skirtos sportininkams apsaugoti. Pagal jas turi būti sustiprinta priekinė ir galinė kėbulo dalys, erdvinio rėmo konstrukcija turi būti papildyta pagrindiniu nuo apvirtimo apsaugančiu lanku ir pertvarkyta stogo dalis, kuri turi sugerti iki 115 % daugiau energijos, nei numatyta ankstesnėse taisyklėse.

Svoris
Nustatyta, kad mažiausias „Rally1“ automobilio svoris bus 1350 kg – 160 kg didesnis nei buvo numatyta 2021 m. taisyklėse. Toks padidėjimas susijęs su papildomu automobiliuose naudojamų naujų elektros elementų svoriu.

Hibridinis galios agregatas
Įprastą hibridinį galios agregatą sudaro 12 000 aps./min. variklio generatoriaus blokas (MGU), inverterio valdymo blokas ir 3,9 kWH akumuliatorius, veikiantis iki 750 V įtampa. Siekiant kuo spartesnio įsibėgėjimo, šis galios agregatas per sraigtinį veleną sujungtas su visais keturiais ratais, o greitėjimo fazėje pasiekiamas 180 Nm sukimo momentas. Hibridinis agregatas įmontuotas į balistinio atsparumo anglies pluošto korpusą, kuris gali atlaikyti iki 70 G smūgius.

Aerodinamika
WRC automobiliai turi keletą aerodinaminių įtaisų, įskaitant sparnus automobilio priekyje ir gale, skirtus padidinti automobilio prispaudžiamąją jėgą. Šiuolaikinių WRC automobilių su hibridine pavara genuose išliko ankstesnių taisyklių sąlygota agresyvi aerodinamika.

 

Pasaulio ralio čempionato įgulos

Ar kada pagalvojote, kodėl Pasaulio ralio čempionato įgulos nariai taip stipriai vieni kitus palaiko? Pasikalbėjome su kiekvienu vairuotojų dvejetu, norėdami daugiau sužinoti apie juos kaip asmenis ir apie tai, kaip jie tampa tokiomis stipriomis komandomis. Čia sužinosite apie jų karjerą, pomėgius ir reikšmingus įvykius.

Esapekka Lappi ir Janne Ferm

2023 metais prie mūsų prisijungia Esapekka ir Janne ekipažas, kurie dalyvaus visuose trylikoje WRC etapų su hibridiniu varikliu varomu „i20 N Rally1 Hybrid“. Suomiai turi daugiametę WRC patirtį, aštuonis kartus stovėję ant podiumo ir iškovoję pergalę Suomijos ralyje. Visiems žinomi jų pašmaikštavimai techninio aptarnavimo zonose, tačiau išvažiavę į greičio ruožus jie rimtai nusiteikę siekti pergalės. Nors Esapekka yra jauniausias lenktynininkas „Hyundai Motorsport 2023“ komandoje, jis jau turi sukaupęs didelę patirtį pasaulinėse ralio varžybose.

 

Thierry Neuville’is ir Martijnas Wydaeghe’as

2023 metais belgas Thierry su mūsų komanda pradės dešimtąjį sezoną, todėl galime drąsiai teigti, kad jis mus pažįsta kaip nuluptus. „Su komanda puikiai bendradarbiaujame. Dirbame daug ir kasmet tobulėjame, o rezultatas – du titulai,“ – sako Thierry. Po dviejų sėkmingų sezonų drauge, Martijn jau trečius metus bus jo šturmanu. Ekipažas jau yra iškovoję keturias pergales Pasaulio ralio čempionate, įskaitant pergalę namuose – Ypres ralyje Belgijoje.

 

Dani Sordo ir Cándido Carrera

Po stipraus 2022 metų WRC sezono, kuriame ispanai iškovojo tris prizines vietas, Dani ir Cándido vėl varžysis su mūsų „i20 N Rally1 Hybrid“ automobiliu kai kuriuose 2023 metų WRC etapuose. Žvyrkelių asų ekipažas aštuoniuose varžybose pelnė penkias prizines vietas. Tai yra įspūdingas 63 proc. laimėjimo rodiklis. Ateinantis sezonas Dani bus dešimtasis su mūsų komanda ir trečiasis su Kandido viename ekipaže.

 

Craig Breen ir James Fulton

2019-2021 metais su „Hyundai Motorsport“ rungtyniavęs Craig vėl grįžta į komandą po vieno sezono pertraukos. Airis su naujuoju šturmanu James dalysis trečiuoju „i20 N Rally1 Hybrid“ automobiliu su ispanais Dani ir Cándido, varžydamiesi, kuriems pavyks įgyvendinti mūsų misiją ir laimėti trečiąjį geriausio automobilių gamintojo titulą. Keturis iš aštuonių WRC apdovanojimų, įskaitant tris pirmąsias vietas 2021 metų Estijos ralyje, Belgijos Ypres ralyje ir Suomijos ralyje, Craig iškovojo vairuodamas „Hyundai Motorsport“ automobilį.

 

Sužinokite daugiau apie Pasaulio ralio čempionato sąvokas

Išsamus tikrinimas

Visi Pasaulio ralio čempionato automobiliai privalo laikytis griežtų FIA techninių gairių. Kad automobiliai galėtų varžytis Pasaulio ralio čempionate, juos privaloma patvirtinti pagal šiuos reglamentus. FIA technikos specialistų komanda prieš kiekvieną renginį, per renginį ir po kiekvieno renginio išsamiai tikrina varžybose dalyvaujančius automobilius. Tokio išsamaus patikrinimo procesu siekiama užtikrinti, kad visi automobiliai atitiktų šiuos reglamentus ir patvirtintas specifikacijas. Toms komandoms, kurių automobiliai neatitinka taisyklių, gali būti skiriamos didelės baudos ar net diskvalifikuojama.

WRC/ WRC2

WRC papildantis WRC2 ralis vyksta tais pačiais etapais, kaip ir pagrindinės kategorijos lenktynės, ir jame gali dalyvauti visi „Rally2“ automobiliai. Čia ekipažai varžosi taip pat, kaip ir WRC ralyje – jie taip pat renka čempionato taškus ir kovoja dėl WRC2 nugalėtojo titulo. Tačiau per sezoną vairuotojai ir šturmanai gali nominuoti tik septynias įskaitines rungtis, iš kurių įskaitomi šeši geriausi rezultatai. Gamintojai gali siųsti į lenktynes juos atstovaujančias komandas arba klientų komandos gali įsigyti automobilius ir dalyvauti atskirai.

 

Parc Fermé

Kas kartą, pasibaigus varžybų dienai, automobiliai pastatomi vadinamajame Parc Fermé, prancūzų kalba šis žodis reiškia „uždaras parkas“. Kad automobiliai būtų tikrai saugūs, šį plotą griežtai kontroliuoja čempionato atstovai ir renginio organizatoriai. Kol automobiliai laikomi Parc Fermé sąlygomis, juose negalima nieko daryti, negalima jų remontuoti, nebent yra aiškiai leista tai daryti. Į šį plotą leidžiama įeiti tik įgaliotiems pareigūnams ir prižiūrėtojams.

Techninė priežiūra

Techninė priežiūra atliekama, kai mechanikams leidžiama automobilius tvarkyti. Gali būti atliekamos įvairios užduotys: automobilio parengimas, anksčiau patirtų pažeidimų taisymas ar tiesiog automobilio paruošimas kitiems etapams. Paprastai techninei priežiūrai kiekvieną dieną skiriamas konkretus laiko tarpas, tačiau kai kada, ilgesniu laikotarpiu, jis gali būti skiriamas lanksčiai. Tvarkyti automobilį leidžiama tik tam tikram skaičiui žmonių – tie, kurie turi šį leidimą, ant rankovės ryši specialų raištį.

 

Greičio ruožo stenogramos

Nepaisant visų pažangių technologijų, vairuotojai ir šturmanai, rengdami greičio ruožo stenogramas, iki šiol pasikliauja įprastu rašikliu ir popieriumi. Šios instrukcijos, kurias šturmanas skaito konkrečiu etapu, yra tarsi antrosios vairuotojo akys. Jose tiksliai nurodomi visi priešakyje esančio kelio elementai, kaip antai būsimo posūkio staigumas, šuolis arba krytis kelyje. Vadovaudamasis šiomis greičio ruožo stenogramomis vairuotojas tiksliai žino, kas priešakyje.

Bandomasis greičio ruožas

Kiekvienas Pasaulio ralio čempionato vairuotojas nuolat stengiasi kuo optimaliau naudoti automobilį. Kiekviename ralyje dalyvaujantys automobiliai ir jų varikliai gali labai skirtis, net menkiausias pakoregavimas gali labai stipriai paveikti svarbiausias dalis, kaip antai valdymą ir didžiausią greitį. Todėl reikalingas bandomasis greičio ruožas. Tai preliminarus etapas; prieš prasidedant kiekvienam raliui tokiu ruožu važiuojama kelis kartus, kad komanda ir vairuotojas galėtų geriau paruošti savo automobilį.

 

Ralio automobilis

Naujausios kartos WRC automobiliai gali būti pagaminti remiantis keliams skirtų automobilių modeliais, tačiau po jų kėbulu slypi kruopščiai suderintas mechanizmas, atlaikantis sunkiausias sąlygas. Šie automobiliai ne tik daug mažiau sveria, bet ir turi papildomų komponentų, reikalingų tam, kad jie būtų kuo saugesni ir kuo geriau eksploatuojami. Visapusiai saugos diržai, geriau amortizuojanti minkšta medžiaga apie sėdynes ir ties durimis bei labai stiprūs saugos lankai įgulai apsaugoti. Dabartiniuose automobiliuose dabar taip pat yra hibridinis maitinimo blokas, kurį įjungus varikliui suteikiama papildomos galios.

Šturmanas

Nors vairuotojas yra tas, kuriam tenka grumtis su pavojingomis ruožo kliūtimis, ralio automobiliui lekiant 200 km/h greičiu, lygiai taip pat svarbus vaidmuo tenka ir šturmanui. Jis turi parengti ir perskaityti greičio ruožo stenogramas, padėti, jei reikalingas koks nors remontas, ir visada pasirūpinti, kad automobilis laiku atvyktų į svarbiausius patikros punktus. Automobilio radijo ryšys – priemonė, kuria užtikrinama, kad vairuotojas ir šturmanas visada turėtų ryšį.

 

Įgula

Kiekvieną įgulą sudaro vairuotojas ir šturmanas, jie turi užtikrinti, kad ralyje automobilis būtų kuo geriau eksploatuojamas. Dažniausiai vairuotojas ir šturmanas būna daug metų išdirbę kartu, tad tarp jų būna susiklostę darnūs santykiai, kurie juos sieja ir darbo, ir ne darbo metu. Nepaprastai svarbu, kad įgulos nariai visada veiksmingai komunikuotų ir bendradarbiautų – jie turi veikti išvien, siekdami nuvažiuoti ruožą kiek galima greičiau.

Serviso zona

Serviso zonos – tai specialiai numatytos vietos, kuriose komandos įsikuria per kiekvieną Pasaulio ralio čempionato renginį. Paprastai kiekvienas ralio čempionatas turi po vieną serviso zoną, įrengtą strategiškai patogioje ir prieinamoje miesto vietoje. Šioje laikinoje bazėje komandos nustatytu laiku gali remontuoti savo automobilius, bendrauti su žiniasklaida ir priimti svečius. Į dienos pabaigoje rengiamas spaudos konferencijas susirenka minios žmonių, norėdamos pamatyti savo didvyrius lenktynininkus ar tiesiog pasigėrėti zonoje esančiais automobiliais.