Close

Pirkti automobilį užsienyje – tiesiog geras sandoris ar didelis projektas?

Daugelis lietuvių, planuojančių įsigyti automobilį, svarsto galimybę jį pirkti užsienyje. Prieš perkant verta gerai susipažinti su automobilio istorija ir dokumentais, taip pat, išsiaiškinti jo tikrąją būklę.

Skubant viskas gali brangiai kainuoti vėliau. Kaip elgtis, kokių klaidų vengti?

Pirmiausia reikėtų patikrinti automobilio techninės priežiūros žurnalą ir jame esančius įrašus.

Parduodant bet kokį automobilį turi būti pateikiamas jo techninės priežiūros žurnalas, kuriame yra aprašyti paruošimo pardavimui darbai, pardavimo data ir reguliarios techninės priežiūros darbai.  Planinės techninės priežiūros įrašai naujajam savininkui patvirtina, kad automobilis buvo tinkamai prižiūrimas pagal grafiką.

Jei nėra techninės priežiūros žurnalo arba jis yra neišsamus, tai gali reikšti, kad tikroji automobilio būklė neatitinka pardavėjo teiginių. Jei pardavėjas teigia, kad automobilis buvo tinkamai prižiūrimas, prieš įsigyjant automobilį būtina paprašyti, kad pardavėjas pateiktų atitinkamus dokumentus. Deja, daugelio pardavėjų migloti teiginiai, kad „viskas yra elektronika ir prieinama visiems visų prekės ženklų automobilių salonuose“, yra visiškai klaidinantys.

Jei nėra techninės priežiūros žurnalo, pardavėjas privalo gauti išsamios techninės priežiūros istorijos išrašą iš automobilio kilmės šalies. Jei pardavėjas sako, kad neturi techninės priežiūros istorijos, bet visi dokumentai yra lengvai prieinami, paprašykite, kad jis juos gautų ir perduotų jums. Prieš tai neverta daryti jokių sandorių, mokėti pinigų ir avansinių įmokų.

Antra, reikia patikrinti, ar galioja garantija.

Paprastai Europos Sąjungoje įsigytų automobilių garantija galioja Lietuvoje, tačiau taip gali būti ne visada. Svarbiausias reikalavimas, kad garantija būtų taikoma, yra tinkamai užpildytas techninės priežiūros žurnalas. Jei dokumentuose arba automobilio būklėje nustatoma trūkumų, arba kyla abejonių dėl garantijos galiojimo, patariame susisiekti su oficialiais automobilio prekės ženklo atstovais, kurie tinkamai patikrins automobilį ir pateiks paklausimus gamintojo sistemoje.

Jei pardavėjas žada, kad automobiliui taikoma galiojanti garantija, jis privalo pasirūpinti, kad atitinkami dokumentai būtų perduoti naujajam savininkui. Jei automobilis buvo importuotas iš šalies, nepriklausančios ES arba Europos ekonominei erdvei, garantija šiose šalyse gali negalioti, o vietiniai platintojai gali nesugebėti atlikti automobilio diagnostikos darbų arba užsakyti jam atsarginių dalių.

Tikrinant, ar garantija galioja, taip pat tikrinama tikroji automobilio rida, duomenys apie didelius eismo įvykius ir tai, ar oficialiose duomenų bazėse yra apribojimų.

Tikrinant automobilio istoriją oficialiuose salonuose, taip pat tikrinamos su automobiliu susijusios gamyklos ir automobilių partijos atšaukimo kampanijos, galinčios vykti artimiausiu metu.

Be to, kad reikia patikrinti automobilio istoriją, taip pat reikia atsižvelgti į registracijos ir muitinės formalumus: užsienyje įsigytą automobilį reikia registruoti Lietuvoje, o prireikus, sumokėti PVM arba muito.

Tai yra vienintelis būdas išvengti nemalonių staigmenų ir netikėtų išlaidų ateityje.

Apibendrinant, sprendimą pirkti automobilį užsienyje reikėtų vertinti kaip kruopštų projektą – gerai pasiruošus galima įsigyti kokybišką automobilį už palankią kainą, tačiau neapdairiai elgiantis ateityje galima susidurti su brangiai kainuojančiomis problemomis.