Close

Arši konkurencija automobilių pasaulyje: vartotojų apklausos atskleidžia pokyčius

Įvaizdį galima pakeisti, o pradėti reikia nuo pačių svarbiausių dalykų. Šia taisykle besivadovaujantys automobilių gamintojai vis stipriau judina automobilių pramonės pamatus ir keičia nusistovėjusius standartus. Apklausos taip pat akivaizdžiai rodo, kad vyraujant aštriai konkurencijai gamintojų pastangos vartotojams tik į naudą.

Ieškodami šviežiausių sėkmingų transformacijų pavyzdžių, apžvalgininkai dažniausiai žvalgosi į Pietų Korėją. Didžiausios jos automobilių gamintojos „Hyundai“ istorija liudija, kad viskas įmanoma – nors debiutas tiek Europoje, tiek ir JAV buvo didžiulis iššūkis, tačiau dabar šis prekių ženklas varžosi su kiek apsnūdusiais rinkos senbuviais ir kai kuriose srityse juos netgi pradeda lenkti.

Situaciją iš pagrindų pakeitė ilgametės pastangos užtikrinti automobilių kokybę ir patikimumą. Būtent kokybės kontrolei skirtos milžiniškos investicijos per ganėtinai trumpą laikotarpį visiškai transformavo „Hyundai“ prekių ženklo įvaizdį.

Pokyčiai matomi ir žvelgiant į patikimumo reitingus bei suskaičiavus už kokybę skiriamus apdovanojimus. Naujausioje vienos didžiausių vartotojų rekomendacijų platformų „Consumer Report“ ataskaitoje „Hyundai“ tvirtai įsitaisė pirmajame dešimtuke. Įmonė aplenkė tokius gamintojus kaip „Audi“ ir „Tesla“.

Didžiulį duomenų kiekį apdorojantys „J. D. Power“ ekspertai aukščiausius įvertinimus Pietų Korėjos markei skyrė tiek už visiškai naujų, tiek ir už trejų metų senumo automobilių patikimumą. Šiuose reitinguose galutinį įvertinimą visuomet lemia klientų atsiliepimai apie gedimus ir netgi smulkias problemas.

Vartotojų požiūris pasikeitė

Žurnalo „Keturi ratai“ bendraautoris Egidijus Babelis pastebi, jog europiečių reikalavimai naujų automobilių kokybei – itin aukšti. Anot žurnalisto, „Hyundai“ bendrovės pavyzdys tik įrodo, kiek tai iš tiesų yra svarbu Senojo žemyno vartotojams. Pietų Korėjos gamintojo debiutas Europoje nebuvo lengvas, tačiau investicijos siekiant užtikrinti kokybę galiausiai atnešė norimą rezultatą.

„Vietiniai prekių ženklai, kaip antai „Audi“, „Volkswagen“ ar „Opel“, turėjo daugelio metų įdirbį ir visiems buvo puikiai pažįstami. Tuo metu „Hyundai“ pradėjo nuo barškančiomis plastikinėmis detalėmis gąsdinančių „Accent“ ir panašių modelių – jie buvo pigesni, tačiau kitų pranašumų neturėjo. Visgi smarkiai pagerėjus surinkimo ir medžiagų kokybei, europiečiai ėmė šį prekių ženklą vertinti visiškai kitaip“, – dėsto pašnekovas.

E. Babelis pastebi, kad ilgą laiką kokybės standartas vartotojams buvo vokiški automobiliai. Tačiau išaušo diena, kai senuosius žaidėjus pasivijo ir kitų žemynų bendrovės, o kai kuriose srityse – netgi aplenkė. Žurnalistas tai labiausiai pastebi žvelgdamas į salono apdailos medžiagų kokybę: mažuosiuose „Volkswagen“ miesto visureigiuose ji nuvilia, o „Hyundai“ šioje srityje – kaip tik patobulėjo.

„Tarkime, „Tucson“ vidaus apdaila yra ganėtinai aukšto lygio – šen bei ten matyti poliruoto aliuminio detalių ir kitų brangesnių medžiagų. Automobilio salonas gerai atrodo. Greta visų privalumų „Volkswagen Tiguan“ nebūtinai išvysite kažką panašaus“, – kalba žurnalistas.

Į priekį – ne žingsniais, o šuoliais

Skirtingų gamintojų inžinerinių sprendimų lygis, anot E. Babelio, bėgant metams labai supanašėjo. Tai lėmė smarkiai išaugęs patikimumas ir siūlomų medžiagų kokybė.

Žurnalistas priduria, jog nuo pat pirmųjų jo parengtų automobilių apžvalgų buvo įdomu sekti Pietų Korėjos įmonių progresą. „Volkswagen“ koncernui judant tarsi iš inercijos ir pernelyg nepersistengiant, technologijas bei dizainą nuolat tobulinančios bendrovės įspūdingais šuoliais nulėkė į priekį.

Kiekviename naujame modelyje galėdavai pamatyti kažką nauja ir netikėta, pokyčiai dažnai palikdavo stiprų įspūdį. Tai itin justi lyginant naujausius modelius su ankstesnės kartos automobiliais“,

Žurnalo „Keturi ratai“ bendraautoris Egidijus Babelis

Žurnalistas pažymi ir pažangiausių technologijų patikimumą. Skubėdamos kuo greičiau pristatyti vartotojams dar nematytų naujų funkcijų, Europos įmonės ne visuomet tinkamai jas ištestuoja. Tuo metu Pietų Korėjos atstovai tokių klaidų, pasak pašnekovo, nedaro, nes tiesiog negali sau leisti gadinti trapaus įvaizdžio.

Iškalbingos garantijos sąlygos

Visiems naujiems „Hyundai“ automobiliams taikoma penkerių metų garantija be ridos apribojimo, ir tai patvirtina visišką bendrovės pasitikėjimą savo gaminiais. Palyginimui, „Toyota“ automobiliams suteikiama trejų metų arba 100 tūkst. kilometrų garantija.

„Hyundai“ patikimumą E. Babelis patikrino ir pačiu ekstremaliausiu būdu – dvejus metus iš eilės startavo šios markės automobiliais „Press ralyje“. Vairuodamas galingąjį i30 N, savo klasėje buvo greičiausias, o su žvitriuoju i20 N užėmė antrąją vietą. Negailestingus žurnalistų ralio išbandymus automobiliai atlaikė puikiai.

Labai juntama, jog ir N serijos modeliai sukonstruoti taip, kad ilgai laikytų. Inžinieriai tikrai numatė galimybę su tais automobiliais važiuoti į uždarą trasą. Galbūt sankabą spausti ar jungti pavaras nėra visiškai lengva, tačiau bent jau esi tikras, kad niekas tikrai nesubyrės“,

Žurnalo „Keturi ratai“ bendraautoris Egidijus Babelis

Žurnalistas pastebi, kad yra greitesnių automobilių nei N serijos „Hyundai“ modeliai, tačiau vairuojant daugumą jų lenktynių trasoje garantija negaliotų. Pavyzdžiui, išvažiavęs į slalomą su nauju „Honda Civic Type R“ modeliu, jo savininkas turėtų pats prisiimti visą gedimų riziką.