„Hyundai Motor“ kuria Vehicle-to-Everything (elektros tiekimas iš automobilio, V2X) technologiją. Olandijoje ir Vokietijoje bendrovė įgyvendina du V2X bandomuosius projektus su IONIQ 5 automobiliais.

V2X – tai technologinė naujovė, kuri dar labiau į visuomenę integruoja atsinaujinančiąją energiją ir elektromobilius.

Viena iš šių technologijų yra Vehicle-to-Grid (elektros tiekimas iš automobilio į tinklą, V2G). Su šia technologija elektromobilio akumuliatoriuose sukauptą energiją galima perduoti į elektros tinklą. Elektromobilio akumuliatoriuose esančią energiją galima panaudoti, kai energijos poreikis yra didžiausias, ir ji yra brangiausia, arba staiga nutrūksta jos tiekimas.

V2G technologija reikšmingai prisidės stabilizuojant atsinaujinančios energijos tiekimą. Tinkle atsinaujinanti saulės ir vėjo energija tiesiogiai paskirstoma vartotojams. Su V2G technologija atsinaujinančią energiją galima kaupti elektromobilyje ir grąžinti ją į tinklą tuomet, kai ji nėra gaminama, pavyzdžiui naktį arba kai nėra vėjo, arba kai energijos poreikis yra didžiausias.

 

Geriau valdomas energijos poreikis

V2G technologija veiks tik tuose elektromobiliuose, kuriuose yra reikiama techninė įranga, įskaitant dvikryptį įkroviklį, per kurį elektra gali tekėti į akumuliatorių bateriją ir iš jo, o taip programinė įranga atvirkštiniam elektros srautui valdyti.

Toks dvikryptis energijos perdavimas skatina aktyvesnį elektros energijos vartojimą, nes elektromobiliai gali būti naudojami ne tik keleiviams vežti. Kadangi tik tam tikra dalis akumuliatoriuje esančios energijos naudojama važiavimui, likusią sukauptą energiją galima grąžinti į tinklą, kad ją panaudotų vietinės energijos skirstymo įmonės.

 

V2G nauda

Piko valandomis, kai elektros sunaudojimas yra didžiausias, elektromobilyje sukauptą energiją galima grąžinti į tinklą ir subalansuoti poreikį. Automobilio savininkai gali vėl įkrauti savo elektromobilio akumuliatorius ne piko valandomis.

Pagal dabar nagrinėjamus verslo modelius, vartotojai gali tiekti energiją iš savo elektromobilių į elektros tinklą. V2G technologija leidžia efektyviau teikti elektros skirstymo paslaugas ir sumažinti elektros energijos sistemų eksploatavimo išlaidas, o naudą gauna ir vartotojai. Be to, visa sistema gali gauti ekonominės naudos dėl sumažėjusių elektros tiekimo sistemos sąnaudų, nes V2G kompensuoja kapitalo ir eksploatacines išlaidas.

Įdiegus V2G technologiją taip pat sparčiau mažinama energetikos sistemos priklausomybė nuo iškastinio kuro. Iš atsinaujinančių energijos šaltinių, pavyzdžiui, saulės ar vėjo, pagaminta elektros energija gali būti kaupiama elektromobiliuose.

 

 

V2X energijos panaudojimas

Elektromobiliai taip pat gali tiekti energiją namams ir pastatams. V2X – tai bendrinis terminas, kuriuo apibūdinama nevažiuojančio elektromobilio sukuriama pridėtinė vertė, įskaitant V2G ir kitas technologijas.

Elektromobilis gali tiekti elektros energiją namams nuo tinklo atskirtoje uždaroje elektros ekosistemoje ir taip sumažinti ne tik elektros sąskaitas, bet ir namų elektros tinklo apkrovą. Šis konkretus atvejis vadinamas Vehicle-to-Home (elektra iš automobilio į namus, V2H).

Vehicle-to-Building (elektra iš automobilio į pastatą, V2B) atveju elektromobilyje sukaupta energija gali būti naudojama pastatui, pvz., biurų pastatui, maitinti.

 

 

„Hyundai“ ateina į V2X ekosistemą

Tarptautinėje automobilių parodoje IAA Mobility 2021 „Hyundai“ viešai paskelbė apie savo įsipareigojimą pasiekti, kad nuo 2045 metų bendrovės gaminiai ir verslas visame pasaulyje nedidins anglies dvideginio taršos. Bendrovė siekia, kad iki 2035 metų visi jos automobiliai Europoje bus netaršūs. Vienas iš bendrovės strategijos ramsčių – švaresnės energijos sprendimų ir technologijų, įskaitant V2G, kūrimas.

„Hyundai“ savo V2G technologiją išbandys su dalijimosi automobiliais paslaugos operatoriumi Olandijoje „We Drive Solar“. Šis bendradarbiavimas pavers Utrechtą pirmuoju pasaulyje dvikrypčio elektros tiekimo miestu. Šiame projekte „We Drive Solar“ skirs 25 IONIQ 5 automobilius dalijimosi automobiliais programai, kuria galės naudotis naujo namų kvartalo gyventojai.

Kitame projekto etape bus įdiegta V2G technologija. Ši technologija bus išbandyta su „We Drive Solar“ kuriamu viešųjų įkrovimo stotelių tinklu.

Vokietijoje bandomąjį projektą įgyvendina „CRADLE Berlin“, „Hyundai Motor“ bendrovės rizikos kapitalo ir atvirų inovacijų įmonė. Kaip ir Utrechte, šiame projekte bus naudojami IONIQ 5 automobiliai. Bandomuosiuose automobiliuose įrengti tokie patys dvikrypčiai įkrovikliai kaip ir masinės gamybos IONIQ 5 automobiliuose. Bandomuose modeliuose įdiegta V2G technologijai palaikyti specialiai skurta programinė įranga. Automobilio galimybės tiekti elektros energiją į namus išbandoma uždarame namų elektros tinkle.

 

„Hyundai“ ateitis su V2G

„Hyundai Motor“ grupės pirmojoje modulinėje elektromobilių platformoje E-GMP jau įdiegta Vehicle-to-Load (įkrovimas iš automobilio, V2L) funkcija, įgalinanti dvikryptį įkrovimą. Planuojama, kad V2L funkcijai skirtas dvikryptis įkroviklis ateityje tiks ir V2G funkcijai.

V2L ir V2G atvirkštinio energijos perdavimo techniniai veikimo principai panašūs, tačiau šios dvi technologijos naudoja skirtingą programinę įrangą. Kadangi V2G tiekia energiją į elektros tinklą, pirmiausia reikia apibrėžti elektromobilio ir elektros tinklo ryšio protokolą.

Šiuo metu „Hyundai“ bendrovė vykdo V2G technologijos plėtros projektus ir planuoja paskelbti kada pasirodys naujas elektromobilis su V2G technologija.